صفحه های بولت ژورنال کنکور ارشد

حتی برای شرکت در کنکور ارشد هم میشه از بولت ژورنال استفاده کرد. چطوری؟! در ادامه چندتا از مفیدترین صفحه های بولت ژورنال برای کنکور رو بهتون معرفی می کنم. این پست رو هم پیشنهاد میدم: آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد [aparat id='UIiRH']

صفحه های کاربردی بولت ژورنال کنکور ارشد

بریم با چندتا صفحه ی خیلی مفید آشنا بشیم!

صفحه اول: اطلاعات كلي كنكور

اولین چیزی که نیاز داریم یک صفحه برای جمع آوری تمام اطلاعات مورد نیازه. اصلی ترین اطلاعاتی که اینجا باید نوشته بشه اینهاست:

۱- اطلاعات آزمون

اینکه دارم در چه کنکوری برای چه مقطعی شرکت می کنم. چه آزمون هایی آزمایشی در چه تاریخ هایی رو می‌خوام شرکت کنم.

۲- نام و انتشارات تك تك منابع

ما از همون ابتدا باید بدونیم قراره چه درس هایی رو جدی بخونیم. چه درس هایی رو حذف کنیم. هر کتاب رو از کدام انتشارات تهیه کنیم. همه ی اینها رو بعد از تحقیق های اولیه در این صفحه می نویسیم تا فراموش نکنیم.

۳- كارنامه‌هايي كه بررسي كرديم

یکی از مهمترین کارهایی که همون ابتدا باید انجام بدیم بررسی کردن کارنامه های سالهای قبله. در این کارنامه ها اطلاعات ارزشمندی نهفته شده. اینکه هرکسی با چه درصدهایی تونسته چه رتبه ای بیاره و با چه رتبه ای تونسته در دانشگاه مورد نظر ما قبول بشه به ما کمک میکنه برنامه ریزی دقیق تری داشته باشیم. همه ی اینها رو هم در این صفحه می نویسیم. صفحه اطلاعات در بولت ژورنال کنکور ارشد

صفحه دوم: برنامه ریزی هر آزمون آزمایشی

در اين صفحه مي‌تونيم براساس برنامه ی كلي و يا برنامه ی سالانه ی موسسه‌اي كه در آن آزمون ميدهيم برنامه ريزي بين آزمون را انجام دهيم و هروقت تاريخ آزمون مدنظر رسيد و آزمون را داديم صفحه جديد براي آزمون بعدي درست كنيم. چه مواردي در اين صفحه بنويسيم؟
  1.  تمام سرفصل‌هايي كه بايد بخونيم براساس ليست برنامه كلي آزمون.
  2. باتوجه به اينكه در برنامه صرفا موضوع آمده و هركس منابع متفاوتي دارد با توجه به منابعمون و موضوع مشخص شده شماره فصل و صفحه را مي‌نويسيم.
  3. جلوي اسم فصولي كه سخت‌تر هستند يا اهميت كمتري دارند مي‌تونيم ستاره بگذاريم تا استرسمون را كم كنيم؛ به اين معنا كه اگر فرصت شد آن صفحات را خواهيم خواند.
بعد از آزمون ببين چقدر درس خوندي و چه نتيجه‌اي گرفتي و دو سوال را از خودت بپرس: الف) چرا نتيجه اينطور شده؟ ب) چه رابطه‌اي بين درس خوندن من و نتيجه‌اي كه گرفتم هست؟ پاسخ به اين دو سوال باعث ميشه كه در آزمون‌هاي بعدي و كنكو نتيجه بهتري را كسب كنيم.   نكته بسيار مهم: اين صفحه در برنامه روزانه و هفتگي منتقل خواهد شد و جزئيات آن وارد برنامه روزانه ميشه و قرار نيست برنامه كنكور از كل زندگيمون جدا باشه.   صفحه برنامه ریزی آزمون در بولت ژورنال کنکور  

صفحه سوم: ردیاب عادت

در صفحه ی ردیاب عادت میتونیم هم عادتهای مربوط به کنکور و هم عادتهای دیگه ی زندگیمون رو بنویسی و ردیابی کنیم. چندتا از عادت های مربوط به کنکور عبارتند از:

  • صبح زود بیدار شدن
  • پیوستگی در درس خوندن
  • مرور کردن با جعبه لایتنر
آموزش ردیاب عادت

صفحه چهارم: ارزيابي

ارزيابي آزمون بسيار مهم است چون برنامه ريزي بدون اينكه بعدش راجع بهش فكر بكنيم فايده نداره. در صفحه ی ارزیابی، اسم درس هامون و درصدهایی که در هر ازمون ازمایشی کسب کردیم رو می نویسیم. همچنین رتبه و ترازمون در اون ازمون رو هم یادداشت می کنیم. در بین درصدها ، اونهایی که خیلی خوب بودن رو با رنگ سبز مشخص میکنیم. اینها باید در ازمون های بعدی حفظ بشن. همچنین درصدهای خیلی پایین رو با رنگ قرمز مشخص می کنیم. اینها باید برای ازمون های بعدی بهتر بشن. حواست باشه كه باتوجه به توانمندي‌اي كه داري و ارزيابي را انجام بده براي مثال اگر درسي 5درصد بودي و الان شدي 15 درصد پيشرفت هست و اگر درسي خيلي خوب هستي و شدي 60 درصد پس شايد پسرفت باشه. صفحه ارزیابی ازمون ازمایشی در بولت ژورنال کنکور   توی بولت ژورنال میتونه صفحه های مخصوص مطالعه هم داشته باشی: نمونه صفحه مطالعه در بولت ژورنال   راستی  اگر شما راهکار دیگه ای بلد هستید که من اینجا راجع بهش صحبت نکردم، حتما بنویسید، یا اگر سوالی دارید که پاسخ داده نشده توی قسمت نظرات بپرسید تا در پست های بعدی بهشون بپردازم. ممنون!

بحث و گفتگو

ورود

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید

وارد شوید