یادداشت برداری به روش کُرنِل همه می دونیم که یکی از راه های بالا بردن یادگیری خلاصه نویسی یا همون یادداشت برداریه! اما شاید تعداد کمی از ما واقعا بلد باشیم که یک یادداشت برداری درست چه ویژگی هایی باید داشته باشه! در این پست روش کرنل رو که یک روش خیلی خوب برای یادداشت برداریه توضیح میدیم! دانلود فایل آماده یادداشت برداری به روش کرنل

اصول روش کرنل برای یادداشت برداری

این روش خیلی ساده ست! هم به درد دانش آموز ها می خوره و هم دانشجو ها! کافیه اصولش رو یاد بگیرید و تا آخر عمرتون ازش استفاده کنید! (یعنی همون ز گهواره تا گور دانش بجوی!) روش کرنل میگه که برای خلاصه نویسی، کاغذ رو به چهار قسمت تقسیم کنید! دو قسمت افقی و دو قسمت عمودی!

قسمت افقی بالایی

این قسمت برای نوشتن موضوع، عنوان و تاریخ به کار میره. یعنی هر چیزی که به شما بگه این کاغذ قراره با چه پر بشه!

قسمت عمودی پهن

این قسمت برای اصل خلاصه نویسی به کار میره. محتوایی که می خونید یا تماشا می کنید رو به زبون خودتون روی کاغذ بنویسید! از شکل و نمودار استفاده کنید! یادتون باشه کپی نکنید!!! محتوایی که وارد مغز شما میشه باید چلونده بشه!! و بعد به عنوان یادداشت روی کاغذ بیاد!

قسمت عمودی باریک

اینجا نکات کلیدی و ایده های اصلی متن رو می نویسیم. اگه مثل من درس هاتون مرتبط با ریاضی و فیزیکه، این قسمت میشه مال قضیه هایی که باید حفظ کنید یا فرمول هایی که باید مفهومشون رو یاد بگیرید و در مواقع نیاز ازشون استفاده کنید! اطلاعات توی این کادر خیلی مهم هستن، خیلی!

قسمت افقی پایینی

این کادر هم برای نوشتن یک خلاصه ی چند خطی از تمام اون چیزی که این صفحه داره به کار میره. فرض کنید دوستتون ازتون پرسیده:« این محتوا راجع به چیه؟»  و شما باید توی چند جمله بهش حالی کنید که این صفحه داره چی میگه. اون چند جمله توی این کادر نوشته میشه!
دانلود صفحه ی آماده برای خلاصه نویسی   [caption id="attachment_3064" align="aligncenter" width="211"]فایل آماده روش کرنل برای خلاصه نویسی فایل آماده روش کرنل برای خلاصه نویسی[/caption]  
راستی می تویند ویدیو آموزشی رو هم تماشا کنید! [aparat id="VWQMP"]

بحث و گفتگو

ورود

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید

وارد شوید