ردیاب خواب یا اسلیپ ترکر چیست و در بولت ژورنال چکار می کنه؟

ردیاب خواب چیست؟

ردیاب خواب یا اسلیپ ترکر (sleep tracker) یکی از صفحه های بولت ژورناله. ما از این صفحه برای تنظیم کردن ساعت خوابمون استفاده میکنیم. در ادامه با چند تا عکس از دفتر خودم، بهتون نشون میدم که ردیاب خواب چطوری کار می کنه:

اسلیپ ترکر آبان ماه من

عکس پایینی ردیاب خواب من رو برای یک ماه نشون میده. من بالای صفحه نوشتم درست بخواب!! حالا میتونستم بنویسم اسلیپ ترکر ماهانه، یا هر عنوان دیگه ای که از نظر خودم خوب بوده. عددهای توی نوار خاکستری رنگ بالایی ساعتهای شب رو نشون میدن، یعنی ساعتهایی که من ممکنه توشون خواب باشم! برای من این زمان از ساعت ۸ شب شروع شده و تا ۱۱ صبح روز بعد ادامه داره. اگر ساعت خواب شما خیلی پخش و پلاست، میتونید ۲۴ ساعت روز رو توی نوار خاکستری رنگ بالایی بنویسید. عددهای ستون سمت هم نشون دهنده ی تاریخ روز هستند که برای من از ۹ آبان شروع شده و تا انتهای آبان ادامه پیدا کرده. من در سطر مربوط به هر روز یک نوار رنگی کشیدم که ساعت خوابم و ساعت بیداریم رو به هم وصل کرده. رنگ این نوارها هیچ معنی خاصی نداره و فقط برای زیبایی انتخاب شده! روی ساعت ۱۰ شب و ۶ صبح دو تا خطچین عمودی می بینید. بازه ی زمانی بین این دو خطچین نشون دهنده ی ساعت ایده آل خواب و بیداری منه. یعنی من دوست داشتم بتونم نوارهای رنگی رو بندازم وسط این دو تا خطچین. همونطور که توی عکس میبینید تا اینجای آبان ماه نتونستم زیاد موفق بشم اما در عکس بعدی میبینید که وضعیت خوابم برای ماه آذر خیلی بهتره شده ? sleep tracker

اسلیپ ترکر آذر ماه من

این ردیاب مال ماه بعدی دفتر منه یعنی مال آذرماه. سیستم کلیش مثل عکس قبلیه، با این تفاوت که اینجا من توی هر سطر تمام ساعتها رو نوشتم و مدت خوابم رو روشون هایلایت کردم. همونطور که میبینین ساعت خوابم خیلی بهتر شده و قبل ۱۲ میخوام و معمولا ساعت ۸ دیگه بیدارم ? این نکته هم مهمه که من با اینکه این ردیاب رو از یکم ماه درست کردم، ولی تازه از پنجم ماه شروع به استفاده ازش کردم و کم نیاوردم و پیش رفتم تا تاثیرش رو ببینم. یک جا هم توی تاریخ زدن ها اشتباه کردم ? ولی پیش میاد دیگه. صرفا روشون خط زدم و تاریخ رو درست کردم. من معمولا به این چیزای بولت ژورنالم زیاد سخت نمیگیرم چون اعتقاد دارم مهم کاربردی بودن دفترمه و نباید تا یک اشتباهی کردم کل اون صفحه رو بکنم بندازم دور!

اسلیپ ترکر آذر

من تا حالا از ردیاب های خوابم نتایج خیلی خوبی گرفتم. به همین دلیل در این پست به شما معرفیش کردم. یکی دیگه از ردیاب هایی که برام خیلی کاربردی بوده ردیاب نمازه. در این پست توضیحاتشو بخونید و عکس هاشو ببینید.

دانلود اسلیپ ترکر آماده

من دو تا فایل ردیاب خواب استفاده کردم که میتونی در سایز آچهار یا آپنچ پرینت بگیری و ازشون استفاده کنی. اینجا رو کلیک کن. [caption id="attachment_18798" align="aligncenter" width="226"]دانلود پرینتبل ردیاب خواب دانلود پرینتبل ردیاب خواب[/caption] منبع عکس گرافیکی اینجاست. 

بحث و گفتگو

ورود

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید

وارد شوید