نمونه صفحه های مطالعه در بولت ژورنال

سال تحصیلی جدید شروع شده و درس خوندن و تمرین انجام دادن دوباره به زندگی هامون برگشته. من هم توی بولت ژورنالم قسمت هایی رو برای بهتر مطالعه کردن و عملکرد خوب در دانشگاه اضافه کردم. برای این ترم هم خیلی ذوق دارم چون احتمالا آخرین ترمیه که درس های ارشد مخابرات رو باید بخونم و امتحان بدم. در این پست می خوام ایده های مختلف بولت ژورنال برای مطالعه رو که توی اینترنت پیدا کردم براتون بذارم و از اونجایی که همه شون به انگلیسی نوشته شدن هر کدوم رو مفصل توضیح بدم. تا شما هم اگر خواستید ازشون استفاده کنید. همه ی ایده های این پست مربوط به مطالعه در بولت ژورنال هستند.

۱- قفسه کتاب برای مطالعه

[caption id="" align="alignnone" width="1024"]قفسه کتاب برای مطالعه در بولت ژورنال قفسه کتاب برای مطالعه در بولت ژورنال[/caption] این ایده خیلی کلاسیکه و احتمالا قبلا دیده باشبد. توی صفحه ی جدید، یک قفسه ی کتاب با تعداد خالی کتاب می کشیم. بعد اسم کتاب هایی رو که می خوایم بخونیم روی هر کدوم از کتاب های داخل نقاشی می نویسیم. با گذر زمان، هر کدوم از کتاب ها رو که خوندیم رنگش می کنیم.  

۲- ردیاب مطالعه

[caption id="attachment_2154" align="aligncenter" width="960"]ردیاب مطالعه در بولت ژورنال ردیاب مطالعه در بولت ژورنال[/caption] در این صفحه علاوه بر کتاب هایی که خوندیم، به تعداد صفحه ها و میزان پیشرفتمون در هر کتاب هم توجه می کنیم. درست کردنش هم خیلی ساده ست:بعد از نوشتن عنوان صفحه، اسم هر کتاب رو می نویسیم و زیرش یک نوار توخالی می کشیم. این نوار قراره صفحه های کتاب رو نشون بده. نوار هر کتاب رو می تونیم بر حسب تعداد صفحه های همون کتاب تقسیم بندی کنیم. مثلا در کتاب آخر در این عکس، نوار به قسمت های ۲۵ تایی تقسیم شده و از میزان پر شدنش مشخصه که شخص بیشتر از ۵۰ صفحه رو خونده. توی این صفحه رنگ های مختلف نشون دهنده ی زمانی هستند که خوندن هر قسمت طول کشیده و در پایی صفحه راهنمای رنگ آورده شده. مثلا رنگ سبز نشون دهنده ی ۵ دقیقه و رنگ آبی نشون دهنده ی ۱۰ دقیقه ست!  من که عاشق این قسمت شدم!  

۳- لیست کتاب ها با امتیاز دهی

[caption id="" align="alignnone" width="1024"]لیست کتاب ها با امتیاز دهی برای مطالعه در بولت ژورنال لیست کتاب ها با امتیاز دهی برای مطالعه در بولت ژورنال[/caption]   صفحه ی سمت چپ که مشخصه! همون قفسه ی کتابه که قبلا دربارش گفتم. اما صفحه ی سمت راست یک گزارش نویسی ساده ست از کتاب هایی که خونده میشه. منتها این گزارش نویسی جزئیات جالبی داره. توی هر سطر، اسم کتابی که خوندیم رو می نویسیم و بعد تاریخ تموم کردنش رو می نویسیم و به اون کتاب امتیاز می دیم. این امتیاز دادن می تونه مثل عکس با ستاره باشه، که پنج ستاره یعنی عالی و هرچی تعداد ستاره ها کم بشه یعنی کمتر از کتاب خوشمون اومده، یا می تونه به صورت عددی باشه. هر جوری که خودتون راحتید!  

۴- ردیاب مطالعه یک کتاب

[embed]https://www.instagram.com/p/BniuNJsgsMh/?utm_source=ig_web_copy_link[/embed] این صفحه رو خیلی وقت پیش در اینستاگرام نردیشمی گذاشته بودم. یک کتاب درسی انگلیسی داشتم که خوندنش خیلی سخت بود، بنابراین یک صفحه مختص خودش درست کردم. هر فصل کتاب رو جدا کردم و شماره صفحه ها رو نوشتم. هر چند صفحه ای که می خوندم رو اینجا هایلایت می کردم و پیش می رفتم تا اینکه بالاخره کتاب تموم شد. فرآیند لذت بخشی بود و خوندن کتاب رو برام آسون تر کرد!   اینم از این! چند ایده ی باحال و کاربردی مخصوص صفحه های مطالعه در بولت ژورنال که بهتون کمک می کنند بیشتر کتاب بخونید!

بحث و گفتگو

ورود

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید

وارد شوید