کتاب چهار هزار هفته | ایده آل گراها بخونن

من ایده آل گرا نیستم، اما احتمالا از این به بعد تمام دوستان ایده آل گرایی که دارم پیشنهاد می کنم این کتاب رو مطالعه کنن. به نظرم کتاب چهار هزار هفته رو میشه راهنمایی برای تعدیل ایده آل گرایی دونست. حتی برای من ِ غیر ایده ال گرا هم اونقدر مطالب مفید داشت که به سرعت تمومش کردم. در پایان هم تمام صفحات کتابم پر از خط کشی ها و حاشیه نویسی ها شد. لیست همه ی کتابهای پیشنهاد نردیشمی

موضوع کتاب چهار هزار هفته (مدیریت زمان برای میراها)

حرف اصلی این کتاب در اولین جمله ی پشت جلدش اومده: «لازم نیست کسب به شما بگوید که زمان کافی ندارید». منظورش اینه که همه ی ما وقت کافی نداریم و همه میدونیم که وقت نداریم! حالا چه کنیم؟! 🌚 نویسنده سعی کرده با این خط فکری، خودش رو از بقیه ی نویسنده های حوزه ی رشد فردی و مدیریت زمان جدا کنه. با قبول اینکه ما انسانهایی میرا هستیم و در بهترین حالت چیزی نزدیک به چهار هزار هفته زمان برای زندگی داریم. بنابراین باید در برنامه ریزی هامون این به این عامل نقش تعیین کننده ای بدیم. جالبیش اینه که نویسنده اعتقاد داره با قبول اینکه ما میرا هستیم، میتونیم زندگی های خوشحال تر و البته پربازده داشته باشیم.

محتوای کتاب

کتاب شامل ۱۴ فصل اصلی میشه که تمام فصل ها کوتاه هستند و خوانش راحتی دارند. من کوتاهی فصل ها رو در کتابهای خودیاری به شدت می پسندم. چون بهمون اجازه میده در طول مطالعه ی کتاب بارها و بارها متوقف بشیم و به مطالبی که تا الان خوندیم فکر کنیم. به عبارتی اون مطالب رو هضم کنیم و برای مطالعه ی مطالب جدید آماده بشیم. در انتهای کتاب یک پیوست وجود داره که ده ابزار برای پذیرش کرانمندی ارائه شده. بعنی در طول کتاب شما با طرز فکر یک انسان که میرا بودن خودش رو قبول کرده اشنا میشید و سپس در انتها به شما ده راهکار داده میشه تا یاد بگیرید چطور به عنوان یک انسان میرا میتونید مدیریت زمان بهتری داشته باشید. به نظر من این پیوست نهایی گل سرسبد مطالب کتابه اما قطعا بدون مطالعه ی فصل های قبلی تاثیر زیادی نمیذاره.

مشخصات کتاب

نویسنده ی کتاب الیور برکمن هست. من این کتاب رو از نشر میلکان با ترجمه ی کیمیا فضایی مطالعه کردم. از ترجمه راضی بودم و به نظرم تا حد خوبی منظور نویسنده رسانده شده بود. اگر نسخه ی دیگری از این کتاب به زبان فارسی وجود داشته باشه در حال حاضر من خبر ندارم و تایید یا رد نمیکنم. امتیاز من به این کتاب: ۴/۵ از ۵ ⚡️ زمان مورد نیاز برای مطالعه: زیر یک هفته. (کلا ۲۰۰ صفحه ست.)

بحث و گفتگو

ورود

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید

وارد شوید