کلندکس یک صفحه ی پیشنهادیه که می تونید توی بولت ژورنال داشته باشید. خالق ایده ی این صفحه، ادی هوپ هست. که اومده تقویم رو با فهرست تلفیق کرده و رسیده به کلندکس! دانلود کلندکس (PDF و WORD)

کلندکس یعنی چی؟

کلندکس (CALENDEX) از نرکیب دو کلمه ی تقویم (CALENDER)  و فهرست (INDEX) ایجاد شده. دو صفحه ی رو به هم رو در بولت ژورنال به این تقویم اختصاص میدیم. یک جور فهرست زمانی برای کارهامون!

چطور کلندکس درست کنیم؟

اواین دو صفحه ی خالی دفترمون رو باز می کنیم. اگر اول سال باشه، هر صفحه شامل شش ماه خواهد بود. البته از اواسط سال هم می تونید کلندکس درست کنید. تعداد ستون ها رو هم متناسب با ماهی که توش هستید انتخاب می کنید. توی این عکس، من در ماه اردیبهشت تصمیم گرفتم کلندکس درست کنم. صفحه ی سمت راست شامل شش ماه از اردیبهشت تا مهر شده. صفحه ی دوم هم از آبان تا اسفند رو در بر گرفته. (اگر از اول سال شروع می کردم، صفحه ی سمت راست میشد بهار و تابستان و صفحه ی سمت چپ میشد پاییز و زمستان) توی هر صفحه، یک ستون رو به هر ماه اختصاص میدیم. اینجا من توی صفحه ی شطرنجی ، هر ستون رو شامل چهار تا خونه در نظر گرفتم. حواستون باشه که سمت راست هر صفحه، جای خالی برای نوشتن تاریخ روزهای بذارید. در نهایت، هر ماه رو به هفته های تشکیل دهنده ش تقسیم می کنیم. اگه دقت کنید ، هر ستون به بخش های هفت تایی تقسیم شده که نشون دهنده ی یک هفته ست. [caption id="attachment_12020" align="aligncenter" width="711"]کلندکس در بولت ژورنال کلندکس در بولت ژورنال[/caption]

چطور پر میشه؟

ما می تونیم یادداشت های مربوط به یک تاریخ خاص رو در بولت ژورنالمون وارد کنیم. از جمله یادداشت هایی که ممکنه مربوط به یک تاریخ خاص باشن و در دفترمون دربارشون بنویسیم اینها هستند:
  • لیست کارهای مربوط به برپایی جشن تولد
  • برنامه ریزی پختن غذا برای یک مهمانی خاص
  • نکات مهم برای صحبت در یک جلسه ی خاص
  • لیست خرید برای خرید ابتدای ماه
و کلی مثال دیگه که اگر با بولت ژورنال آشنا باشید حتما بهشون برخوردید. اگر هم آشنا نیستید حتما بولت ژورنال چیست رو بخونید! این یادداشت ها رو در صفحه های مختلف دفترمون می نویسیم. حالا کلندکس به ما کمک می کنه، این صفحه های تاریخی مهم رو یک جا جمع بکنیم! مثلا من توی این عکس، کارهای مربوط به یک جشن تولد رو که باید انجام بدم نوشتم. [caption id="attachment_12019" align="aligncenter" width="518"]یکی از صفحه های بولت ژورنال یکی از صفحه های بولت ژورنال[/caption] تاریخ این تولد ششم خرداده. و من یادداشت های برنامه ریزیش رو در صفحه ی ۶۱ بولت ژورنالم نوشتم. حالا، برای اضافه کردن این صفحه به فهرست کلندکس، در ستون خرداد، سطح ششم ماه، می نویسم: ۶۱. یعنی شماره ی صفحه رو جلوی تاریخ اون رویداد وارد می کنم. [caption id="attachment_12023" align="aligncenter" width="910"]کلندکس بولت ژورنال کلندکس بولت ژورنال[/caption] من معمولا علاقه ای به داشتن فهرست ندارم. برام کاربردی نیست. اما از زمانی که با مفهوم کلندکس آشنا شدم، حس می کنم این مدل فهرست می تونه خیلی به درد من بخوره! به همین دلیل هم تصمیم گرفتم شما رو هم با این ایده آشنا کنم! صفحه ی اصلی کلندکس به زبان انگلیسی توضیح فهرست در بولت ژورنال [caption id="attachment_12014" align="aligncenter" width="227"]دانلود کلندکس دانلود کلندکس[/caption]   [caption id="attachment_12043" align="aligncenter" width="208"]کلندکس چیست کلندکس چیست[/caption]

بحث و گفتگو

ورود

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید

وارد شوید