دانلود ردیاب پومودورو روزانه و آموزش استفاده

روش پومودورو چیست؟

روش پومودورو یک تکنیک برای بالا بردن تمرکز و در نتیجه بهره وری ماست. استفاده از این روش خیلی راحته و برای هر کاری میشه ازش نتیجه گرفت. مثلا برای درس خوندن، انجام پروژه ها و حتی انجام دادن کارهای خونه مثل ظرف شستن و آشپزی! من از وقتی که با این روش آشنا شدم دیگه اصلا کنارش نذاشتم چون بهره وریم خیلی بالاتر از قبل رفته! به همین دلیله که تصمیم گرفتم ردیاب پومودورو طراحی کنم تا تو راحت تر از این روش استفاده کنی. میتونی برای آشنایی کامل با روش پومودورو این پست بلاگ رو بخونی! 😇 یادت باشه با دانلود ردیاب پومودورو میتونی زحمت چدول کشی و طراحی صفحه های برنامه ریزی رو حذف کنی.

آموزش استفاده از ردیاب پومودورو

بریم مرحله به مرحله استفاده از این ردیاب رو یاد بگیریم!

۱- ثبت تاریخ و روز

این ردیاب روزانه هست. یعنی برای هر روز یک صفحه رو پر می کنیم. در بالای صفحه تاریخ می زنیم و روز رو می نویسیم. مثلا اگر سه شنبه باشه دور «س» خط می کشیم که به معنای سه شنبه هست. هدر ردیاب پومودورو روزانه

۲- سطح فعال بودن

این قسمت در بالای صفحه قرار داده شده اما در انتهای روز پر میشه. نمودار ده رقمی این قسمت قراره ارزیابی ما از عملکرد خودمون رو در پایان روز نشون بده. اگر من از اون حدی که انتظار داشتم خیلی بیشتر یا بهتر کار کردم میتونم به خودم امتیاز ۹ یا ۱۰ بدم. اما اگر خیلی بدتر از انتظار و شرایطم عمل کرده باشم امتیاز ۱ یا ۲ میدم.

۳- وظیفه ی اصلی و وظایف فرعی

در بالای این قسمت وظیفه ی اصلی که باید انجام بدیم رو می نویسیم و سپس در خانه های پایینی وظایف فرعی مربوطه رو پر می کنیم. مثلا «طراحی فایل ردیاب پومودورو» وظیفه ی اصلی بوده که من باید انجام میدادم و وظایف فرعی مربوط به اون می شدن « طراحی روی کاغذ» و «پیاده سازی در فتوشاپ» و چندتا کار دیگه. انجام دادن تمام وظایف فرعی باعث میشه که وظیفه ی اصلی رو کامل کنیم. در ستون سمت راست هم هر وظیفه ای رو که انجام میدیم تیک میزنیم.  

۴- ثبت زمان و دوره ها

به ازای هر دوره ی ۲۵ دقیقه ای که با روش پومودورو کار میکنیم، یکی از دایره ها رو رنگ میکنیم. همچنین در ابتدا یک پیش بینی از تعداد دوره های مورد نیاز برای کامل کردن هر وظیفه رو می نویسیم. مثلا من در اینجا پیش بینی کرده بودم که طراحی پرینتبل ها نیاز به شش دوره ی پومودورو داشته باشه ولی بعدا دیدم با پمج دوره کارم تموم شد و روی هم دو ساعت و پنج دقیقه روی این کار وقت گذاشتم. پیش بینی و زمان سپری شده ی واقعی رو در خونه های مربوطه می نویسیم. توضیح: من برای هر روز سه تا وظیفه ی اصلی در نظر گرفتم. اگر شما تعداد کمتری رو انجام میدید هیچ اشکالی نداره و اگر تعداد وظایف اصلیتون بیشتره میتونید از دو صفحه برای یک روز استفاده کنید. مشکلی پیش نمیاد 😉

۵- کارهای پراکنده

ممکنه در طول روز وظایف دیگری داشته باشید که مربوط به اون وظیفه ی اصلی نباشن ولی باید انجام بشن. میتونین این کارها رو در بخش کارهای پراکنده ثبت کنید تا یادتون نره انجامشون بدید.

۶- یادداشت

این قسمت برای نوشتن یادداشت های روزانه، ارزیابی در پایان روز و هر اطلاعات دیگریه که باید نوشته بشن. یادت باشه برای دانلود ردیاب پومودورو باید حتما وارد حساب کاربریت در سایت نردیشمی شده باشی. البته دانلود کاملا رایگانه!  

بحث و گفتگو

ورود

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید

وارد شوید