چطور برای جعبه لایتنر فلش کارت تصویری درست کنیم؟

اگه اهل استفاده از جعبه لایتنر هستی و جعبه ت رو خیلی هم دوست داری، احتمالا از ایده ی فلش کارت تصویری درست کردن هم خوشت میاد. این ایده الزامی نیست و فقط به درد اونایی میخوره که هم کار کردن با فلش کارت هاشون رو خیلی دوست دارن، هم از کاردستی درست کردن کیف می کنن! ? راستی اگه می خوای کار با جعبه لایتنر رو یاد بگیری، این پست رو بخون: آموزش استفاده از جعبه لایتنر بریم سراغ درست کردن فلش کارت تصویری برای یادگیری یک زبان جدید:

۱- یک لیست از کلمات نگه دار

کسی که جعبه لایتنر داره یعنی هر روز داره باهاش کار میکنه. هم کارت های جدید درست میکنه و هم کارتهای قبلی رو مرور میکنه. منتها چون فرآیند درست کردن فلش کارت های تصویری، کمی طولانیه، نمی خوایم هر روز درگیرش باشیم. من معمولا در طول دو هفته کلمه های جدیدی که قابلیت تصویری شدن دارن رو یک جا لیست میکنم و بعد یک دفعه میرم سراغشون برای ساختن فلش کارتهای تصویری. ?? به نظرم بهترین راه همینه!

۲- برای کلمه ها دنبال تصویر مناسب بگرد

لیست کلمه هات رو بذار جلوت و شروع به جستجوی اینترنتی بکن. در این مرحله دنبال تصاویری می گردیم که حس و حال اون کلمه رو برای ما تداعی کنن. مثلا فرض کن می خوای کلمه ی اسب رو یاد بگیری که میشه horse. از بین تصاویر زیر کدوم تو رو بیشتر یاد horse میندازه؟ اون رو انتخاب کن! [caption id="attachment_18279" align="aligncenter" width="1766"]انتخاب عکس برای فلش کارت تصویری انتخاب عکس برای فلش کارت تصویری[/caption] راستی این هم یادت باشه که به زبان جدیدت دنبال کلمه بگردی. پس اگه می خوای اسب رو به انگلیسی یاد بگیری، سرچ کن: HORSE. یا اگر می خوای اسب رو به فرانسه یاد بگیری سرچ کن: Le Cheval. خب؟!

۳- یک فایل در فتوشاپ بساز

در این قسمت میریم سراغ فتوشاپ. نگران نباش اصلا کار سختی نمی خوایم بکنیم. من مرحله به مرحله بهت نشون میدم:

۱- یک فایل A4 باز کن

آموزش فلش کارت تصویری

۲- با توجه به ابعاد کاغذ فلش کارت هات، صفحه ی آچهار رو تقسیم بندی کن. طوری که عکسهای چاپ شده بزرگ تر از کارت هات نشن!

آموزش فلش کارت تصویری  

۳- عکس ها رو در قسمت ها جا بده

آموزش فلش کارت تصویری  

۴- پرینت، قیچی و چسب!

مرحله ی آخر خیلی لذت بخشه. اول از فتوشاپ خروجی میگیریم و چاپ می کنیم. بعد با یک قیچی بی خطر، عکس ها رو جدا می کنیم. و در نهایت اونها رو روی کاغذهای فلش کارتمون می چسبونیم. یعنی روی همون کاغذهایی که معمولا می نوشتیم، این بار عکس می چسبونیم. پشت هر کارت هم کلمه ی مربوط بهش رو می نویسیم. ? [caption id="attachment_18285" align="aligncenter" width="913"]آموزش درس کردن فلش کارت تصویری برای زبان جدید آموزش درس کردن فلش کارت تصویری برای زبان جدید[/caption] امیدوارم تو هم مثل من از این روش خوشت اومده باشه. بازی کردن با تصاویر یک روش خیلی خوب برای بیشتر به خاطر سپردنه. بله! هر چی بیشتر برای درست کردن کارتها وقت میذاریم، بیشتر ازشون یاد میگیریم! باحاله نه؟!  

بحث و گفتگو

ورود

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید

وارد شوید