برنامه ریزی هفتگی با اولویت گذاری

من معمولا برنامه ریزی هفتگی ندارم. ماه نگار و روزنگار برام کفایت میکنه! اما آخرین هفته ی دانشگاه طوری پرفشار بود که دیدم بدونم هفته نگار نمیشه! برای اولین مدل چنین سیستمی رو امتحان کردم و انقدر از نتیجه راضی بودم که تصمیم گرفتم آموزشش رو برای شما هم بذارم! پس این شما و این هم آموزش برنامه ریزی هفتگی با اولویت گذاری 🥳 [aparat id='1P5JG']

مراحل برنامه ریزی هفتگی با اولویت گذاری

۱- تصمیم گیری برای روزهای هفته

قرار نیست هفته ی شما حتما از شنبه تا جمعه باشه! مثلا من خودم از پنج شنبه ی این هفته تا جمعه ی هفته ی بعدش رو در نظر گرفته بودم! «از شنبه» ها رو فراموش کنید و اگر قراره چنین برنامه ای بریزید، از همین امروز شروع کنید حتی اگر سه شنبه باشه!

۲- نوشتن اولویت های اصلی هر روز

برای هر روز یک اولویت اصلی در نظر بگیرید. اولویت یعنی کاری که می خواهید حتما اون روز انجام شه یا حوزه ای از زندگی تون که می خواهید اون روز بیشتر از همه بهش توجه کنید.
  • مثالی از اولویت برای کار: ضبط ویدیوهای پیشرو
  • مثالی از اولویت برای حوزه؛ نردیشمی (شغل من!) یا خانواده

۳- نوشتن وظابف مربوط به هر روز

احتمالا اولویت شما شامل کارهای جزئی تری میشه که اگر انجامشون بدید اون اولویت هم انحام میشه. شب قبل یا نهایتا همون روز صبح وظایف مربوط به اولویت رو بنویسید.

۴- یادداشت نویسی و تصمیم گیری برای هفته بعد

اگه امکانش هست توی تخته یک خونه رو برای یادداشت و ارزیابی خالی بذارید. در طول هفته یا آخر هفته (منظور آخر روزهای توی تخته هست که ممکنه دوشنبه باشه حتی!) به کل  برنامه تون نگاه کنید و ببینید عملکردتون چطوری بوده و برای برنامه ی بعدی بهتره چه کارهایی انحام بدید. اونها رو هم یادداشت کنید تا فراموش نشن.   🌱 اگر این برنامه رو انجام دادی عکسش رو برای نردیشمی بفرست، باشه؟!

بحث و گفتگو

ورود

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید

وارد شوید