استراتژی Pay It To Yourself | رادیو یارا قسمت ۴۳

برای رسیدن به یک سری از رویاهامون باید تلاش کنیم و همت بلند داشته باشیم. اما چطور میتونیم برای این تلاش وقت پیدا کنیم؟ استراتژی Pay It To Yourself در این مسئله به ما کمک می کنه. [audio mp3="https://nerdishme.ir/wp-content/uploads/2023/08/episode-43-.mp3"][/audio] همه ی قسمت های رادیو یارا 🎧

معرفی کتاب ۴۰۰۰ هفته

صحبت های امروز من از کتاب ۴۰۰۰ هفته هست که سعی می‌کنه با یک دیدگاه جدید، راهکارهایی برای مدیریت زمان به ما ارائه بده.

چرا به رویاهامون نمی رسیم؟

اگر دلمون می خواد نویسنده ی معروفی بشیم، اگر دلمون می‌خواد کسب و کار پرسودی داشته باشیم اگر دلمون می خواد ساز زدن یاد بگیریم، باید براشون وقت بذاریم. ما به رویاهامون نمی رسیم چون در زندگی روزمره مون وقتی براشون نیست. براشون وقت نداریم! 😔 باید یاد بگیریم برای رویاهامون وقت جور کنیم.

استراتژی Pay It to Yourself

در اقتصاد یک استراتژی وجود داره برای پس انداز کردن که میگه راه غلط پس انداز کردن اینه که تمام ماه پولهات رو خرج کنی و در انتهای ماه هر چقدر که مونده بود رو بذاری کنار به عنوان پس انداز. در این روش پولی که در انتهای ماه میمونه خیلی کمه. راه بهتر اینه که در ابتدای ماه یک پولی رو کنار بذاری به عنوان پس انداز و بعدش با باقیمونده ی پولت زندگی کنی. این روش به تو کمک میکنه به نیازهای اصلیت برسی و در عین حال پس انداز مناسبی هم داشته باشی. استراتژی Pay It To Yourself در مدیریت زمان هم وجود داره. اگر رویایی داریم که وقتی توی زندگیمون براش نیست، باید ابتدا وقتی رو براش در نظر بگیریم و سپس برای بقیه ی زندگیمون وقت بذاریم. این وقتی که کنار میذاری ممکنه زیادم نباشه. ممکنه تصمیم بگیری صبح ها نیم ساعت اول به رویات اختصاص بدی و بعد روزت رو شروع کنی. ممکنه روزهای تعطیلت رو به رویات اختصاص بدی. انتخاب زمان دست توئه و مهم اینه که اول زمانی رو برای رویات کنار بذاری!   🌱 امیدوارم این قسمت رادیو یارا جرقه ای باشه برای واقعی شدن رویاهای تو.    

بحث و گفتگو

ورود

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید

وارد شوید