استفاده از بولت ژورنال برای کار

حتما می دونید که از بولت ژورنال میشه برای پیشرفت در هر زمینه ای استفاده کرد. خب چرا از بولت ژورنال برای کار استفاده نکنیم؟! فرقی نمیکنه شغلتون چیه، توی اداره کار می کنید یا توی یک استارت آپ و یا حتی اگه توی خونه کار می کنید، اگر دلتون میخواد در شغلتون پیشرفت کنید، باید براش برنامه داشته باشید. البته منظورم یک دفتر جدا نیست!!! بلکه صفحاتی توی بولت ژورنال برای کار.

برای داشتن صفحاتی که بهمون کمک کنه در کارمون پیشرفت کنیم، باید اول بدونیم از کارمون چی می خوایم و معیارهای پیشرفت چیه. پس بهتره اول روی یک کاغذ سفید بنویسیم که تصورمون از آینده ی شغلیمون چیه، میخوایم به کجا برسیم و معیارهامون چیه. (مثلا اگر توی فضای مجازی کار میکنید، درآمدتون، تعدادفالوعرها و میزان مشارکت در پست هاتون میتونه جزء معیارهاتون باشه.)

بعد از اینکه افکارمون روی کاغذ اومد ، نوبت درست کردن صفحه هاییه که به این پیشرفت کمک بکنند. من چندتا نمونه براتون آوردم.

صفحه اهداف سالانه

در این صفحه می نویسیم که تا پایان سال (یا تا سال بعد همین موقع) می خواهیم به کجا برسیم. مثلا «میخوام درآمدم فلان قدر باشه» یا «می خوام ارتقاء گرفته باشم» یا «می خوام تعداد دنبال کننده های صفحه ی کاریم به فلان تعداد رسیده باشه

کار کردن فقط صبح زود بیدار شدن، تمام روز زحمت کشیدن و شب استراحت کردن نیست. با یک دید باز و برنامه ریزی درست میشه از زحمت های اضافه کم کرد و زودتر قدم های موفقیت رو برداشت.

در ویدیو «وبینار پایبندی به بولت ژورنال» چندتا تمرین خیلی خوب برای هدف گذاری و تقسیم بندی اهداف انجام دادیم که احتمالا خیلی به دردتون می خوره!

صفحه ی موفقیت

با همه ی سختی ای که می کشیم و کارهایی که انجام می دیم، گاهی اونقدر حواسمون به کارهای انجام نشده ست که یادمون میره موفقیت های قبلیمون رو جشن بگیریم. بهتره یک صفحه توی بولت ژورنالمون داشته باشیم برای نوشتن موفقیت های کوچک و بزرگمون در مسیر موفقیت اصلی. این صفحه پر از انرژی مثبته و به درد اون روزهایی می خوره که احساس ناامیدی و بی مصرف بودن می کنیم.

گزارش جلسات

اگه به دلیل شغلتون باید در جلسه های زیادی با آدم های مختلف شرکت کنید، این صفحه خیلی مفیده. در ابتدای هر جلسه، یک صفحه ی جدید باز می کنیم، بالاش تاریخ و موضوع جلسه رو میزنیم و بعد در طول جلسه یادداشت برداری می کنیم. حتی در انتهای جلسه می تونیم کمی بیشتر بشینیم و فکرها و ایده هایی رو که در طول جلسه به ذهنمون رسیده یادداشت کنیم.

این صفحه کمک می کنه گزارش کاملی از تمام توافقاتتون رو یک جا داشته باشید و در صورت نیاز از اطلاعاتش استفاده کنید.

افراد و شرکت های مرتبط

یکی از گزینه های موثر در پیشرفت شغلی، در ارتباط بودن با افراد یا شرکت های مختلفه. کسانی که در حیطه ی کاری شما یا حیطه های نزدیک شما کار می کنند و در مواقع لزوم می تونند به پیشرفت شما کمک کنند. (احتمالا شما هم همین فایده رو برای اونها دارید.) خوبه که یک لیست از این افراد داشته باشیم و با استفاده ازش ارتباطات کاری مون رو نگه داریم و حتی گسترش بدیم!

صفحه ی مطالعه

در اینکه مطالعه کار خوبیه شکی نیست. اما گاهی یادمون میره مطالعه کردن و به دست آوردن اطلاعات مفید مرتبط با شغلمون میتونه تاثیر زیادی روی پیشرفتمون داشته باشه. چه خوبه اگه یک صفحه برای چنین چیزی درست کنیم. توی این صفحه میشه عنوان مباحث یا کتابهای مفید مرتبط با شغلمون رو بنویسیم و یک برنامه ی مطالعه برای خوندنشون داشته باشیم.

نمونه صفحه های مطالعه در بولت ژورنال

اینها چندنمونه ی مهم از صفحات بولت ژورنال بودند که میتونند برای پیشرفت شغلی استفاده بشن. امیدوارم با استفاده از این صفحه ها بتونید بیشتر و بیشتر توی کار جلو برید.

اگر شما هم صفحه های دیگه ای در همین موضوع توی بولت ژورنال دارید، برام بنویسید.

بحث و گفتگو

ورود

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید

وارد شوید