برنامه ریزی روزانه خیلی وقت ها میتونه یک لیست از کارهایی باشه که قراره انجام بشن. اما من در روزهای پراضطرابم ترجیح میدم روزنگار فلوچارتی داشته باشم! روزنگار چیست؟ اصل ِ این روش بر اینه که به کارهامون ترتیب بدیم و بابت انجام دادنشون هم از خودمون رضایت پیدا کنیم. [aparat id='zlks5']

مراحل برنامه ریزی به روش فلوچارت

  1. یک لیست از کارهایی که داریم می نویسیم.
  2. به این لیست نگاه میکنیم و از خودمون می پرسیم: انجام شدن کدوم کار من رو بیشتر از همه خوشحال می کنه؟ حالا یک مستطیل می کشیم و اون کار رو توی مستطیل می نویسیم و همزمان از لیست اولیه خطش می زنیم.
  3. حالا دوباره به لیست اول که یک موردش خط خورده نگاه میکنیم و می پرسیم: انجام شدن کدوم کار من رو بیشتر از همه خوشحال می کنه؟ این بار یک مستطیل زیر مستطیل قبلی می کشیم و مورد دوم رو توش می نویسیم و مستطیل ها رو به هم وصل می کنیم.
  4. این روال رو ادامه میدیم تا زمانی که تمام کارهای روزانه مون وارد فلوچارت (مستطیل ها) بشن
  5. میتونیم در بین مستطیل ها دایره هایی بکشیم که نشون دهنده ی استراحت یا جایزه های انجام کار ها هستند. مثلا: اگه گزارش رو ارسال کردی برو آبمیوه بخور!
  6. همین دیگه!

روزنگار فلوچارتی

فواید روزنگار فلوچارتی

  • به کارهامون ترتیب میده و میدونیم چه کاری رو اول انجام بدیم و چه کاری رو بعدش.
  • نوشتن کارها در مستطیل های بزرگ و رنگ کردنشون بهمون این حس رو میده که یک کار مهم انجام دادیم و رضایتی که در پیش میاد حالمون رو بهتر میکنه و اضطرابمون رو تسکین میده. همچنین باعث میشه برای انجام کارهای بعدی انگیزه ی بیشتری داشته باشیم.
این روش برنامه ریزی به من کمک کرد تا از حال ِ تاریکی که داشتم بیرون بیام و بتونم کارها و مسئولیت هام رو برسونم. امیدوارم پیاده سازیش برای شما هم مفید باشه. عکس یادتون نره بفرستید 😉

بحث و گفتگو

ورود

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید

وارد شوید
بهار

بهار

10 اسفند 1402 ساعت 11:55

سلام ممنون از محتوای مفید؛ اما برای من عکس های همه ی پست ها لود نمیشه.