عادت های داخل ردیاب رو چطور مدیریت کنیم؟

ردیاب عادت به ما کمک میکنه که یک سری کارها رو در زندگی مون تبدیل به عادت کنیم. خب این خیلی خوبه! اما برای رسیدن به این هدف باید بدونیم که با عادت های مختلف داخل این جدول چطور رفتار کنیم! در این پست می خوایم یاد بگیریم که انواع این عادت ها چی هستن و هر کدوم رو چطور مدیریت کنیم. ردیاب عادت چیست؟ [aparat id='xlu2B']

عادت های تازه به ردیاب رسیده

اینها مواردی هستن که تازه به ردیابمون اضافه شدن. گاهی انجامشون میدیم، گاهی هم نه. هنوز دستمون نیومده که چطوری باید وارد روتینمون بشن. ⬅️ توی ردیاب نگهشون دار و سعی کن با آزمون و خطا بهترین زمان و طرز انجام دادنشون رو کشف کنی. مثلا ممکنه صبح ها سختت باشه اما عصرها راحت تر انجامشون بدی.

عادت های سوگلی

مواردی که هر روز انجام میدی و اتوماتیک شده و ذوق تیک زدنشون رو داری. ⬅️ توی ردیاب نگهشون دار چون بهت حس مثبت میدن.

عادت های غیرسوگلی

کارهایی که برات تبدیل به عادت شده و حتی بدون ردیاب هم خودت انجامشون میدی و دیگه نیازی به تیک زدنشون نداری. تیک زدنشون هم اون قدرها برات ذوق و شوق نداره. ⬅️ خب تو یک عادت کامل رو ساختی و دیگه نیازی نیست توی جدولت باقی بمونه. باهاش خداحافظی کن!

عادت های زورکی

مدتیه که توی ردیابت هست اما هنوز برات اتوماتیک نشده. بعضی وقتا بهش پایبندی و بعضی وقتا هم نه. انجام دادنش ازت انرژی میگیره و برات سخته. ⬅️ اگه وجود این عادت در زندگیت مهمه، شاید بهتر باشه براش یک ردیاب جدا بسازی تا به صورت تخصصی براش وقت بذاری و اهمیت بدی تا تبدیل به عادت بشه. اگر وجودش نیازی نیست، حذفش کن چون بیش از حد داره انرژیت رو مصرف می کنه.

عادت های فراموش شده

اینها مواردی هستن که تقریبا انجامشون نمیدی و کلا یادت میره مگر وقتی که دفترت رو باز میکنی و جدول رو میبینی و میگه عه! اینم بود!!!!! ⬅️ به نظر می رسه این عادت الان اونقدرا اهمیتی برات نداره و بودنش توی جدول فقط جس خالی بودن و تنبلی بهت میده پس بهتره حذفش کنی!      

بحث و گفتگو

ورود

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید

وارد شوید