تو دنیای شلوغ و پر از کار و فعالیتهای مختلف، مدیریت زمان یکی از مهمترین مهارتاس که هممون بهش نیاز داریم. یکی از روشهای ساده و کارآمد برای بهبود مدیریت زمان، روش آیوی لی هست. این روش که تو سال ۱۹۱۸ توسط آیوی لی، یکی از اولین مشاورای مدیریت کسب و کار، ابداع شد، هنوزم کارآمد و مفیده. تو این مطلب، با هم به بررسی این روش و نحوه استفاده ازش میپردازیم.
روش آیوی لی فقط پنج گام ساده داره که میتونه بهت کمک کنه تا بهرهوری خودتو به حداکثر برسونی:
فرض کنیم تو یه دانشجوی دانشگاهی و برای فردا برنامهریزی میکنی. شش تا کار مهمی که باید انجام بدی رو به ترتیب اولویت یادداشت میکنی:
روزت رو با مطالعه برای امتحان ریاضی شروع میکنی و تا وقتی که این کار به طور کامل انجام نشده، سراغ کار دیگهای نمیری. بعد از اینکه اولین کارت تموم شد، میری سراغ نوشتن مقاله برای درس تاریخ و به همین ترتیب ادامه میدی. هر شب، لیست کارای انجام شده رو مرور میکنی. مثلاً شاید متوجه بشی که باید زمان بیشتری رو برای مطالعه برای امتحان اختصاص بدی یا اینکه ورزش و تمرین بدنی باید اولویت بیشتری داشته باشه تا انرژی بیشتری برای مطالعه داشته باشی.
این روش ساده و کاربردی دارای مزایای زیادیه که از جمله اونا میشه به موارد زیر اشاره کرد:
روش آیوی لی یه راهکار موثر و ساده برای مدیریت زمانه که میتونه بهت در بهبود بهرهوری و کاهش استرس کمک کنه. با اجرای مداوم این روش و ارزیابی روزانه اون، میتونی به دستاوردهای بزرگتری تو زندگی شخصی و حرفهای خودت برسی. امتحان کن و تفاوت رو احساس کن! 🌟✨
بحث و گفتگو
برای ثبت نظر ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید
وارد شویدTITLE_TEMPLATE
TITLE_TEMPLATE
TITLE_TEMPLATE
TITLE_TEMPLATE
Eli
11 مرداد 1403 ساعت 11:09
زهرا نجاری
28 مرداد 1403 ساعت 18:00